Više od 40 osoba poginulo u saobraćajnim nesrećama u poslednjih 20 dana. Najčešći uzrok nesreća je prebrza vožnja i kršenje osnovnih pravila. Policija najavljuje da će pojačati kontrolu saobraćaja.
Broj pešaka poginulih u saobraćajnim nesrećama u prvih pet meseci ove godine povećan je za gotovo 70 odsto u odnosu na isti period prošle godine, upozoravaju iz Agencije za bezbednost saobraćaja.
Početak turističke sezone i nepažljivi vozači učinili su da više od 40 osoba strada u saobraćaju za samo 20 dana. Ne pomažu ni postavljene kamere i pojačana kontrola.
Kao najčešći uzrok nesreće u policijske zapisnike upisuje se prebrza vožnja kombinovana sa kršenjem pravila. Zabrinjava to što je u poslednje vreme sve više pijanih vozača.
Vladimir Rebić iz MUP-a navodi da će saobraćajna policija pojačati kontrolu tokom letnjih meseci, pre svega vozača koji ne poštuju ograničenje brzine i vozača motora koji ne koriste zaštitne kacige.
"Apelovaćemo na vozače da budu strpljivi i da se pridržavaju pravila saobraćaja", kaže Rebić.
U Agenciji za bezbednost saobraćaja ističu da spremaju nove kampanje kojima će se apelovati na vozače da smanje brzinu naročito u naseljenim mestima i da obrate pažnju na pešake.
Stojadin Jovanović iz Agencije za bezbednost saobraćaja ističe da je udarac automobila koji se kreće brzinom od 40 kilometara na sat na pešaka jednak padu sa drugog sprata.
"U slučaju da se brzina poveća za samo deset kilometara silina udarca ravna je padu sa petog sprata", napominje Jovanović.
Stručnjaci upozoravju da se ne treba zavaravati da imamo dobre puteve i da su oni bar 30 odsto krivi za udese.
Profesor Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu navodi da po zvaničnoj statistici u Srbiji putevi učestvuju sa samo pet odsto, dok su u Francuskoj putevi direktno "krivi" u deset odsto slučajeva, a kao dodatni uzorok udesa uzimaju se u još 14 odsto saobraćajnih nesreća.
"To znači da ili imamo mnogo bolje puteve od Francuza ili nam ne valja statistika", ocenjuje Vujanić.
U susret velikim manifestacijma, Guči i Egzitu, saobraćajna policija pojačava kontrolu i to novim tipom patrola, motoristima koji na kacigama imaju kamere za dokumentovanje prekršaja bez zaustavljanja, pa bi vozači morali više da obrate pažnju o pravilima u saobraćaju.
Izvor: RTS