Četiri saobraćajnice koje će povezivati lokaciju Grošnica i fabrike kooperanata sa „Fijatom” u Kragujevcu biće završene do marta, kada počinje proizvodnja novog modela automobila u nekadašnjoj „Zastavi”. Izgradnja ovih puteva predviđena je ugovorom sa „Fijatom”, a preostalo je još da se uradi nešto više od 3,5 kilometara saobraćajnica i tri mosta vrednih oko tri miliona evra. Na lokaciji kod „Zastavinog“ mosta juče je počela izgradnja saobraćajnice za Erdeč.
Deonica je, prema rečima Nebojše Zdravkovića, koordinatora za poslove sa „Fijatom”, duga 560 metara, i nekadašnji industrijski put „Zastave“, a koji su koristili i meštani Erdeča, izmešta se do samog korita Lepenice.
- Ulica prema Erdeču biće u potpunosti rekonstruisana, a zatim sledi izgradnja saobraćajnice Oktobarskih žrtava koja vodi prema lokaciji „Fijatovih” dobavljača u Grošnici u dužini od 1.200 metara. Kroz matičnu lokaciju „Zastava kamiona” koja je otvorenog tipa gradiće se put uz dužini od 870 metara, i kao poslednja, kao prilazni deo koji čini sastavni deo južne obilaznice ka krugu “Fijat automobili Srbija” gradiće se deonica u dužini od 170 metara - kaže Zdravković.
Sve ove saobraćajnice biće širine osam metara, koliko je tražio “Fijat”, i biće završene do marta iduće godine. Vrednost radova je 1,5 miliona evra, a izvođač “Štrabag“. Prema rečima Zdravkovića, u naredne tri nedelje biće ugovorena i gradnja Ulice Raje Vuksanovića koja takođe spaja park dobavljača u Grošnici i matičnu lokaciju “Fijat automobili Srbija”.
U okviru gradnje saobraćajnica koje će povezivati matičnu fabriku sa dobavljačima, biće izgrađena i tri mosta. Već se radi projektna dokumentacija za mostove na Lepenici i Ždraljici, a u naredne tri nedelje biće ugovoren i most u Ulici Raje Vuksanovića.
Vlada Srbije je na prošloj sednici donela odluku i o gradnji tri kilometra autoputa kroz Batočinu koji spaja Kragujevac sa autoputem, i koja treba da se završi do kraja godine. Krajem meseca će biti izabran izvođač radova, Kragujevac je završio svoju deonicu od 11,5 kilometara, a preostali deo autoputa kojim će svakodnevno prolaziti pri najvećem obimu “Fijatove” proizvodnje 460 šlepera, biće završen iduće godine.
- Serijska proizvodnja u “Fijatu” će se do planiranih 200.000 vozila podizati postepeno, i do završetka južne obilaznice „Fijat“ će koristiti mini severnu obilaznicu - kaže Zdravković. Zbog toga će Šukina ulica, koja se spaja sa Bulevarom kraljice Marije, biti rekonstruisana, planirana je izgradnja još jedne trake, a takođe biće postavljena i svetlosna signalizacija, odnosno „zeleni talas“, kako bi se transportni saobraćaj što više olakšao.
Prema rečima gradonačelnika Veroljuba Stevanovića, put kroz Erdeč u dužini od oko 2,5 kilometara proglašen je prioritetnim za grad, i on će iduće godine biti kompletno završen, dok je završetak gradnje južne obilaznice koja je takođe ušla u aneks ugovora sa „Fijatom” planiran za kraj 2014. godine.
Izvor: Blic