Za neke delatnosti leto je vreme kada je zatišje što se tiče obima posla. Manje je ljudi koji traže proizvode i usluge koje se nude pa je samim tim i prodaja značajno manja. Brojni biznisi tada bukvalno stoje na ivici rentabilnosti i bore se da izjednače prihode i rashode i budu bar na nuli.
Ipak, postoji nekoliko načina da i u “mrtvom” periodu za vaš biznis budete aktivni i probate da podignete poslovanje i ostvarite veću zaradu. Predstavljamo vam nekoliko ideja koje su se pokazale kao prilično efikasne, a pritom ne zahtevaju velika ulaganja.
#1 Organizujte letnje događaje
Retki su ljudi koji ne vole zabavu. Letnji meseci su kao stvoreni za zabave kraj bazena, roštilj, žurke na otvorenom, pored reka i jezera. Pa čak i u zatvorenim prostorima, u restoranima i na splavovima. Događaj sa glasnijom muzikom možete prirediti i ispred svog lokala, naravno pod uslovom da za to imate potrebne dozvole i mogućnosti. Nema ništa bolje nego spojiti zabavno i korisno.
Poslužite gostima osvežavajuća pića i iskoristite priliku da predstavite svoje proizvode ili usluge koje nudite. Na taj način, ne samo da ćete povećati promet već ćete izgraditi i dobar odnos sa lokalnom zajednicom i steći lojalne kupce.
Ne zaboravite da dekorišete prostor gde se događaj održava i da postavite reklamni materijal koji privlači pažnju. Plakati, flajeri i zastave su u ovakvim situacijama odličan izbor.
Osim što su relativno jeftine u odnosu na druge vidove oglašavanja, zastave su i daleko trajnije, a pored toga možete birati i različite veličine. Možete čak i sami kreirati dizajn zastave. Potrudite se da bude jedinstvena kako u pogledu oblika tako i u pogledu boja koje se na njoj nalaze. Ne zaboravite da bi zastava trebala da predstavlja vaš brend, pa ako vam je na primer, logo žute ili crvene boje, neka ta boja preovladava i na zastavi. Ponudu kada je u pitanju izrada zastava pogledajte ovde.
Na događajima koje organizujete ili sponzorišete takođe možete deliti uzorke vaših proizvoda. Bilo da su u pitanju kreme, testeri mirisa, prehrambena roba ili tekstil podelite prisutnima one proizvode koje smatrate najkvalitetnijim. Ukoliko se bavite uslužnim delatnostima možete pripremiti poklone u vidu upaljača, olovki, pa i majica. Svi vole da dobiju neki poklon, a natpis i logo vašeg brenda biće im stalno pred očima.
#2 Izađite iz svoje radnje
Pešački prelazi i saobraćajnice su daleko prometnije u letnjem nego u zimskom periodu i to se odnosi kako na domaće stanovništvo tako i na turiste ako ih vaš grad ima. Zato je od velike važnosti da upravo na najprometnijim mestima postavite vašu reklamu i privučete potencijalnog kupca u vaš lokal ili kancelariju.
Ako ste u mogućnosti, a bavite se na primer ugostiteljstvom, izbacite stolove i stolice napolje ili postavite meni na sendvič tabli ispred ulaza u lokal. Takođe, obavezno iskoristite prednost izloga - što je veći to ćete imati veće mogućnosti za njegovu dekoraciju u reklamne svrhe. Kreirajte vizuelno upečatljivu kolekciju proizvoda koje prodajete i postavite je u izlog. Ukoliko ste dovoljno kreativni i nudite kvalitet, sigurno je da će biti i ljudi koji će poželeti da kupe vaše proizvode ili usluge.
Isto tako, ako se na primer bavite ugostiteljstvom, nacrtajte na vašoj meni tabli koja stoji ispred lokala šešir ili naočare za sunce i dodajte veliki natpis “Letnji meni”. Ako imate tablu ili baner na trotoaru ispred vašeg poslovnog objekta, kako biste dodatno skrenuli pažnju potencijalnim mušterijama, za oglasni pano zavežite par balona različitih boja, najbolje u bojama vašeg brenda.
#3 Udružite snage
Možda u vašoj blizini postoji biznis različite delatnosti od vaše (koji vam nije konkurencija) ali za koji je zainteresovana ista ciljana grupa potrošača. Razmislite o partnerstvu, o kreiranju kombinovane prodaje i organizovanju zajedničkog događaja. Tako za polovinu novca koji biste uložili u samostalnu reklamnu kampanju možete postići jednako dobre rezultate.
Možete kombinovati proizvode iz dve različite prodavnice. Na primer, kupovinom jednog proizvoda kupac dobija vaučer za kupovinu drugog sa popustom. Čest je slučaj leti da određene kompanije uz kupovinu u njihovim prodavnicama na poklon daju vaučer za besplatno pranje automobila ili kartu za bazen. Ne samo da ćete na ovaj način podići pazar, već ćete i podeliti troškove reklamiranja ali i stvoriti lojalne klijente. Naravno, nije uvek lako pronaći partnera, ali ako je interes zajednički, lako ćete se dogovoriti.
#4 Organizujte takmičenje
Razmislite o organizovanju takmičenja i davanju poklona koji podstiču kupce da još više kupuju.Nagrada za osvojeno prvo mesto ne mora da bude neki predmet, može biti i popust na određenu robu ili uslugu koju prodajete. Možete organizovati takmičenje za fotografiju koja najbolje predstavlja vaš brend. Na taj način ne samo da održavate svoje mušterije stalno angažovanim već ćete možda dobiti i neke odlične ideje za dizajn proizvoda koje kupci žele da imaju.
Cilj je da povećate interakciju između vas i klijenata i podignete svest o brendu koji predstavljate. Zato nagrada mora da bude relevantna za vaš brend i vaše proizvode. Takođe, nagradna igra može da bude odličan način da se oslobodite robe koju teže prodajete. Praktično ćete vašu reklamu, umesto novcem, platiti robom i to onom koja vam možda duže vreme stoji na lageru.
#5 Kreirajte ograničenu seriju letnjih proizvoda
Ako imate pad prodaje tokom leta, to znači da ćete imati više vremena da se posvetite razmišljanju kako da unapredite vašu prodaju. Jedan od načina za bolje rezultate je i da napravite proizvod ograničene serije koji će se prodavati samo u mesecima kada nije sezona. Sve što vam je potrebno je da budete kreativni i razmislite šta je to što bi van sezone moglo da privuče vaše stalne mušterije, ali i slučajne prolaznike.
Ako ste primetili da svakog leta imate pad prodaje, nemojte se pomiriti sa takvim stanjem. Naprotiv, iskoristite prednosti letnje sezone i većeg broja ljudi koji će proći pored vaše prodavnice ili poslovnice i uz dobru letnju reklamnu kampanju podignite svoj biznis u “mrtvom” periodu godine.
foto: Pexels
Svi komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Na ovom portalu govor mržnje je strogo zabranjen. Ime i e-mail adresa su obavezni za sve neregistrovane korisnike sajta.
Zadržavamo pravo izbora komentara koji će biti objavljeni.