Trenutno se nalazite na strani: Vesti Info Šumadijski okrug Kako promovisati sajt putem društvenih mreža
 
 

Kako promovisati sajt putem društvenih mreža

Iako na prvi pogled možda ne deluje tako, reklamiranje preko društvenih mreža je više nego složen i delikatan posao. Ovaj vid marketinga nudi široku lepezu mogućnosti i može vrlo lako da vam se desi da se izgubite u obilju opcija koje vam stoje na raspolaganju. Kako ne biste besciljno lutali bespućima interneta i uzalud trošili svoje vreme i teškom mukom stečeni novac, bitno je da se pridržavate nekih osnovnih postulata ovog zanata. Evo na šta treba da obratite pažnju kako bi izvukli maksimum iz svoje reklamne kampanje putem društvenih mreža.


 

Postavljanje jasnog cilja

Šta je to što želite da postignete vašom promotivnom kampanjom? Da li želite da što je moguće veći broj ljudi upoznate sa poslovanjem vaše firme? Imate li konkretan proizvod ili liniju proizvoda koje želite da promovišete? Da li želite da stupite u interakciju sa kupcima ili da ih motivišete da kupuju u vašem online šopu?

Želite li da ih fizički dovedete u vašu radnju? Koje je starosti vaša ciljna grupa potrošača? Koje su njihove navike i afiniteti? Tek kad odgovorite na sva ova pitanja i jasno definišete metu koju pokušavate da pogodite, moći ćete da kreirate uspešnu reklamnu kampanju.

Interesantne vesti koje motivišu

Recimo da ste vlasnik radnje ili prodavnice koja je tek otvorena i cilj vam je da što više ljudi čuje za nju. Ako je moguće, bilo bi dobro da ih u istom trošku i motivišete da dođu kod vas i vide šta sve imate u ponudi.

Ovo možete da postignete plaćenom kampanjom na nekoj od društvenih mreža ili tako što će neko od poznatih influencera objaviti članak o vama. Ovih dana popularne su i plaćene vesti na informativnim portalima. Ako imate dovoljno novca, možete da naručite članak koji će direktno ili suptilno pomenuti da je vaša radnja otvorena i da nudi proizvode koji se ne mogu naći nigde drugo.

Štedljivi pristup marketingu

Ukoliko nemate bog zna koliko novca koji bi mogli da potrošite na marketing, ili prosto želite da uštedite što je moguće više, celoj stvari možete da pristupite na drugačiji način. Na primer, možete da otvorite namenske naloge na svim bitnijim društvenim mrežama i polako ali sigurno krenete sa stvaranjem vaše grupe pratilaca.

Ukoliko publici ponudite kvalitetan sadržaj koji ne mora nužno da ima veze sa vašim proizvodima, vrlo brzo ćete doći do zavidnog broja fanova. Naravno, ovakav pristup zahteva puno vremena i nije veliko čudo što je vođenje društvenih mreža izraslo u zasebnu profesiju.



Optimizacija sajta kao alternativa

Ako imate dobar sajt ili online šop, pored društvenih mreža možete koristiti i SEO (Search Engine Optimisation). Ukoliko ste spremni da dugoročno radite na njemu, SEO će pre ili kasnije doneti sasvim solidne rezultate.

U slučaju da niste u mogućnosti da platite nekoga ko se ovim bavi profesionalno, dobar deo stvari možete i sami da uradite. Sve neophodne informacije dostupne su vam na internetu i u mnogim Facebook grupama koje su posvećene ovoj temi. Redovno objavljivanje relevatnog sadržaja u kombinaciji sa prostom On-Page optimizacijom može da donese prilično dobre rezultate.

Ciljne grupe i društvene mreže

Već smo pomenuli da je od izuzetne važnosti da znate koje su starosti vaši potencijalni kupci. Ako ovo dobro procenite, lako ćete moći i da odaberete odgovarajuću društvenu mrežu. Iako vam možda sve deluju kao da su slične, to uopšte nije tako.

Facebook je uglavnom popularan među starijim generacijama i izuzetno je pogodan za objavljivanje slika, pisanog i video sadržaja. Instagram je pretežno popularan među mlađim ljudima koji su u ranim dvadesetim. Na njemu se možete reklamirati slikama visoke rezolucije i kratkim video materijalom. Ukoliko je većina vaših potencijalnih kupaca u tinejdžerskim godinama, vaš sadržaj ćete objavljivati na TikTok-u gde dominiraju kratke video prezentacije. Što bolje procenite starost i interesovanja vaših potencijalnih kupaca, to će vaša kampanja biti efikasnija.

Povratne informacije

Promocija poslova i proizvoda na društvenim mrežama drugačija je od svih drugih oblika marketinga iz prostog razloga što je komunikacija na njima uglavnom dvosmerna. Zbog toga je neophodno da stalno budete prisutni na svim mrežama na kojima se reklamirate kako bi u što kraćem roku mogli da odgovorite na sva eventualna pitanja, pohvale, i zamerke. Pošto su više nego velike šanse da u jednom trenutku ovo više nećete moći sami da radite, od izuzetne je važnosti da na ovoj poziciji imate nekoga kome verujete i nekoga ko dobro zna šta radi.

 

Dodaj komentar

Svi komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Na ovom portalu govor mržnje je strogo zabranjen. Ime i e-mail adresa su obavezni za sve neregistrovane korisnike sajta.
Zadržavamo pravo izbora komentara koji će biti objavljeni.


Sigurnosni kod
Osveži