Sve više sajtova u Srbiji, robu i usluge nudi po povoljnim cenama. Da bi se izbegli nepotrebni troškovi, ali i gužve, redovi i čekanja, zagovornici kupovine iz fotelje preporučuju da kupci pazare putem Interneta.
U vreme finansijske krize, svaka ušteda je dobrodošla. U svetu se, za jeftiniju kupovinu, odavno koristi Internet. Brojni sajtovi nude sezonska sniženja, od hrane i odeće, do tehnike i nameštaja. Da bi se izbegli nepotrebni troškovi, ali i gužve, redovi i čekanja, zagovornici kupovine iz fotelje preporučuju da kupci pazare putem Interneta. To obrazlažu i činjenicom da sve više sajtova u Srbiji, robu i usluge nudi po povoljnim cenama.
Milan Stanković sa sajta "Sve za kuću" kaže da se popusti konkretno na određeni tip proizvoda kreću od minimalnih 15 procenata, a kad je neka pretprodaja u pitanju, čak idu i do 50 procenata.
"Drugi oblik niže cene je taj što kupac može sam formirati sebi akcijsku cenu, tako što nekom našom jedinstvenom ponudom može kupiti popust, tj. kupiti kupon koji mu obezbeđuje, na primer, 10 procenata popusta", kaže Stanković.
Nebojša Radojević iz prodavnice računara "Vin-Vin" kaže da ponekad broj prodavnica nije dovoljan kako bi svi građani Srbije mogli da pogledaju artikal za koji su zainteresovani pa se zbog toga, celokupan asortiman prezentuje putem Interneta, detaljnijim opisom, karakteristikama proizvoda i slikama samog artikla.
Novi način kupovine na Internetu - grupna kupovina, sve je popularnija. Reč je o veb-servisu koji korisnicima garantuje ogromne popuste, uglavnom na usluge. U njegovoj osnovi je staro trgovačko pravilo, na veću količinu, kupac dobija pozamašan rabat.
"Popusti se kreću od 50 posto, za sad smo imali ponude koje su bile čak i sa 90 posto popusta. Najveće interesovanje izazvale su karte za bioskop, karte za zoološki vrt. Naravno tu su stomatološke usluge", kaže Jelena Tešić sa sajta "Kupi me".
U Internet trgovini ekonomisti vide korist za kupce, ali i prodavce, pre svega jer i jednima i drugima smanjuje troškove. Ipak, upozoravaju da, u nekim slučajevima, može samo dodatno podstaći kupoholičarske navike.
Ekonomista Goran Nikolić navodi da vlasnici naloga, na neki način, vremenom, kroz razne vrste mreža na kojima ste prisutni, spoznaju vaše navike.
"Na takav način elektronska trgovina može da vas pospeši da više kupujete nego što inače kupujete, zato što će vas stalno bombardovati sa reklamama za ono što vas najviše zanima", kaže Nikolić.
Pod uslovom da kupujete umereno i birate samo sigurne sajtove, pazarite do mile volje.
Izvor: RTS