Trenutno se nalazite na strani: Vesti Info Ekonomija Kako poboljšati performanse i biti maksimalno produktivan na poslu
 
 

Kako poboljšati performanse i biti maksimalno produktivan na poslu

Iako radni dan traje osam sati, čini vam se da skoro nikada ne uspete da završite sve planirane taskove i na najbolji način iskoristite vreme koje imate. Ovo je uobičajena poteškoća sa kojom se danas susreće veliki broj profesionalaca i stručnjaka iz biznis sektora. Iznenadni sastanci , nemogućnost fokusiranja i različite neočekivane situacije postale su vaša svakodnevnica, koja vas na kraju dana ostavi demotivisanim i nezadovoljnim. Uprkos mnogobrojnim obavezama koje radni dan sa sobom nosi, ne postoji razlog da se svakoga dana osećate negativno i nemoćno.

 

Postoje određeni trikovi koji će vas naučiti kako da što efikasnije organizujete vaše vreme i ostanete produktivni. Unesite promene u vaše poslovanje i unapredite ga ovim univerzalnim i jednostavnim savetima.

Lista dnevnih obaveza

Složićemo se da nije uvek lako imati kontrolu nad svim zadacima koji nas tokom dana očekuju, te da nam često usled količine obaveza, neki i promaknu. Odlična alatka koja bi na okupu držala sve taskove jeste dnevna lista obaveza. U trenucima kada izgubimo fokus, dovoljno je da pogledamo u naš rokovnik i prisetimo se šta nas još očekuje do kraja radnog dana. Ovu listu možete sastavljati uz jutarnju kafu, a na vama je da li ćete primenjivati tradicionalni način i beležiti sve na papir, ili koristiti neku od popularnih aplikacija za organizaciju radnih obaveza.

Organizujte prostor u kome boravite

Mesto rada i atmosfera kojom ono odiše veoma je važna za vaš celokupni učinak i fokusiranost tokom obavljanja zadataka. Kancelarija je mesto gde provodimo gotovo čitav radni dan, stoga ona mora biti maksimalno prilagođena našim potrebama. Udobnost je neophodni činilac svakog radnog prostora, a možemo je postići kupovinom komforne stolice i kancelarijskog stola. Računar je ključno sredstvo pomoću koga obavljamo većinu dnevnih taskova, a kvalitetan papir za štampanje i odgovarajući štampač biće dovoljni da vaši dnevni zadaci budu na vreme ispunjeni. Higijena prostora takođe igra važnu ulogu kada je reč o adekvatnom i stimulativnom radnom mestu. Zato je važno da vaš radni dan započnete kratkim pospremanjem radnog stola i okoline, kako biste uklonili sve nepotrebne papire i sitnice, koji bi vam narušavali fokus i remetili radni učinak.

Izdvojite prioritete

Vešto organizovanje vremena podrazumeva i mogućnost fokusiranja na prioritetne zadatke, ne bi li se završili u zadatom vremenskom roku. Međutim, mnogi zaposleni se vode drugačijom mantrom i smatraju da se rešenje nalazi u multitaskingu. Iako se ova osobina u poslovnom svetu visoko ceni, multitasking nije uvek dobar izbor. Psiholozi su uočili da praktikovanje ovakvog načina funkcionisanja dovodi do gubitka energije i fokusa, što kasnije rezultira sveopštim nezadovoljstvom i manjkom motivacije. Pokušajte da budete posvećeni jednom zadatku koji ste izdvojili kao najvažniji, a tek nakon što ga uspešno rešite, pređite na sledeći. Na ovaj način ćete uštedeti na vremenu i sasvim sigurno stići do boljih i inovativnijih rešenja.

Isključite notifikacije

Čitanje mejlova i poruka jeste sastavni deo svakog radnog dana, ali veoma je bitno odrediti vreme za ovakve aktivnosti. Kada bismo svaki zadatak prekidali čitanjem mejla koji i nije od tolikog značaja, onda verovatno nikada ne bismo završili zaplanirane taskove i stalno bismo probijali rokove. U takvim slučajevima dolazi do narušavanja fokusa , čime opada produktivnost i izostaje očekivani uspeh. Pokušajte da odredite vreme kada ćete biti posvećeni iskjučivo čitanju mejlova i poruka, i raspodelite ga na intervale tokom dana. Na ovaj način nećete propustiti eventualne važne poruke i na vreme ćete uputiti potreban odgovor kolegama i drugim saradnicima.

Značaj kvalitetnih pauza

Stručnjaci smatraju da više kratkih pauza tokom radnog dana može da napravi veliku razliku u vašim performansama. Podrazumeva se da ćete sebi priuštiti neohodno vreme za ručak, ali se i preporučuje uvođenje desetominutnih pauza na svakih sat i po do dva sata rada. Tada treba da se distancirate od računara i ne razmišljate o poslovnim zadacima. Odlazak do obližnjeg kafea po napitak, silazak na svež vazduh ili kratko istezanje van kancelarije - mnogo je načina na koji možete povratiti izgubljenu energiju i povećati vašu produktivnost.

Ukoliko ste primetili da gubite kontrolu nad vašim poslovnim obavezama i da vam je produktivnost ugrožena, pravi je trenutak da uneste promene u vašu radnu rutinu. Uz ove jednostavne trikove, vaša efikasnost će biti na zavidnom nivou, a isplanirane dnevne obaveze završene u zadatom roku.

foto> Pexel

Dodaj komentar

Svi komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Na ovom portalu govor mržnje je strogo zabranjen. Ime i e-mail adresa su obavezni za sve neregistrovane korisnike sajta.
Zadržavamo pravo izbora komentara koji će biti objavljeni.


Sigurnosni kod
Osveži